کد مطلب:188760 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:151

بیان و داوری دیگران
آنچه شیعه درباره ی مظلومیت اهل بیت (ع) و شرایط سخت سیاسی - اجتماعی آنان می گوید، ممكن است از سوی برخی، مبالغه آمیز جلوه كند! در حالی كه این چنین نیست.

آن چه بر خاندان رسالت و آل علی (ع) گذشت، آن چنان سخت و غیر قابل چشم پوشی است كه حتی اهل سنت - كسانی كه معمولا در صدد توجیه كار خلفا بوده اند و قایل به امامت ائمه (ع) نیستند - به صراحت شیعه و چه بسا گویاتر از ایشان به داوری نشسته اند.

اكنون برای نمونه سخنی را از عبدالكریم الخطیب نویسنده ی كتاب الانسان... فی القرآن الكریم می آوریم. او به مناسبت نقد عقیده ی شیعه درباره ی رجعت، در تخلیل پیدایش این عقیده به مسایلی اشاره می كند كه بخشی از آن، چنین است:

... در طول زمان، طومار شهیدان اهل بیت، قطورتر و قطورتر گردید. آغاز آن با شهادت امام علی (ع) و ادامه ی آن به وسیله ی فرزندان و خاندان او.

شهادت های فردی و دستجمعی و گروهی...



[ صفحه 169]



در سرزمین كربلا و دیگر پهنه هایی كه خون پاكیزه و ارجمند شهیدان این خاندان، چون نهرها در آن جاری شد! ظلمی كه بر خاندان نبوت رفت، در تاریخ نظیر ندارد و یا بسیار كم نظیر است.

اهل بیت (ع) به دست دشمنان خارجی و نا آشنا كشته نشدند، بلكه عموزادگانشان - امویان و عباسیان - عامل قتل آنان بودند، آن هم نه به دست مشركان كه بر شرك جاهلی بوده اند، بلكه خون این شاخه های رسالت، و جگر گوشه های پیامبر (ص) به دست مدعیان اسلام بر زمین ریخت [1] .


[1] الانسان في القرآن الكريم 337.